tisdag 8 januari 2013

Precis som jag anade..

När jag åkte till läkaren imorse, hann jag bara gapa och hon skickade iväg en remiss så jag ska få tid för operation. Fick även ut penicillin i alla fall och hon tog prov bara för att det är rutin på det. Jag misstänkte att det var halsfluss IGEN, för jag känner så väl igen alla symptom.

Så nu väntar jag bara på att få en tid. Jag är JÄTTE nervös. Vet att många ser det som en liten grej, för det finns faktiskt MYCKET värre saker här i livet. Men jag har hört att det gör så ont, man blöder mycket, får äta soppa i minst en månad. Jag får panik över att jag kommer tappa allt jag kämpat för med träningen, så jag tror inte att mitt mål med att tävla i år kommer gå att uppfylla. Det gör mig så ledsen, för det känns som att allt bara går neråt när man väl känner att man börjar nå toppen. Jag orkar inte ta mer.


Men nu ska jag bara andas lugnt och uppskatta att jag har min dotter och mina vänner som finns där och stöttar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gjorde samma operation när jag var 13 år, jag åt glass i en dag och sen kunde jag äta som normal...

nermanatahirovic sa...

Då antar jag att alla fungerar olika :) för många av dem som jag känner som har opererat har fått vänta en väldigt lång tid. Då det blir sår, sårskorpor och man blöder.