onsdag 19 december 2012

Juletider

Nu har jag fixat allas julklappar. Tims föräldrar var nog dem svåraste av alla, men tror att jag fick kläm på det. Men känns skönt att vara klar, jag var klar för ett tag sen! Dock kommer inte en av Tims julklappar förrän nästa vecka (förhoppningsvis måndag).

I helgen blir det, förutom jobb för min del, bio och lite utgång möjligtvis på fredag. Om inte jag bestämmer mig för annat. Eftersom jag inte vill dricka, så ska jag hålla mig till att köra i så fall. Men annars skulle jag hellre se fram emot en hemmakväll med mys, snack och lite kortspel kanske? Får se vad som händer när helgen närmar sig.
På söndag jobbar jag natt och Melina ska tillbringa julafton morgonen tillsammans med sin pappa och lunchen och hela eftermiddagen och kvällen tillsammans med mig. Vi ska ha det så himla mysigt!

På tal om jobb, så är jag så glad att jag ÄNTLIGEN fått fram budskapet alla här vill få fram, att vi har alldeles för långa arbetspass. Det är i princip alltid 12 timmars.. 08-20 eller 20-08 OCH detta är för påfrestande, psykiskt. Man orkar inte dem sista timmarna, koncentrationen och orken försvinner ju. Så nu ska vi ha 07/08 - 16/17 dagar. Jag vet i alla fall att Monica har tackat mig för detta, fick världens gulligaste SMS av henne. Hon piggar alltid upp mig med sina snälla och underbara ord. Vet inte vad jag hade gjort om inte jag hade en kollega som henne!

Inga kommentarer: