onsdag 26 december 2012

You can never understand someone's pain until you're the one who feels it

På senaste tid har jag haft lite upp och ner dagar, om man kan kalla dem så. I helgen, i fredags, fick jag träffa en hel del personer jag inte träffat på länge och bara suttit ner med och pratat om ALLT. Precis ALLT. Fick en hel del saker klargjorda för mig, som jag inte riktigt fattade innan. Eller, jag fattade men jag vägrade erkänna det för mig själv.

Så jag har hunnit fundera en massa och försökt hitta tillbaka till mig själv igen, den där starka personen jag är som inte bara sväljer en massa "skit". Det blir lätt att man accepterar saker man annars inte skulle göra, när man till exempel hamnar i ett nytt förhållande eller träffar nya människor som kommer in i ens liv. Men nu har jag hittat tillbaka till mina gränser igen. Det känns hur skönt som helst.

Jag älskar att kunna vara stark och modig för att kunna säga till när något inte känns okej, man mår så mycket bättre och det underlättar för alla. Så tänker på det alla ni där ute, var er själva i ALLA lägen! Även om det gör ont eller kan bli tufft, så stå för vad ni känner och tycker.

Inga kommentarer: