måndag 31 december 2012

When things are going bad, don't use that as an excuse to give up, use it as motivation to push harder.

Sista dagen på detta år. MYCKET har hänt och jag har vuxit som person. Jag har blivit ÄNNU starkare och modigare. Jag har insett vilka mina vänner är och vilka som bara är där för att få ut något av mig. Såna personer ska jag inte ha med mig in i 2013. En klyscha att skriva såna saker? Ja, kanske det. Men jag mår bättre av att både tänka på det, säga det och få det nerskrivet.

Jag mår så mycket bättre nu. En av dem bästa gåvorna har jag fått 2012, en av mina allra bästa vänner är tillbaka hos mig igen. Efter allt för mycket tid ifrån varandra. Vi är som systrar, som själsfränder. Jag kommer aldrig någonsin lämna hennes sida igen och hon kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. ALLTID.

Många dåliga saker har också hänt, men MYCKET utav detta har jag tagit till mig och lärt mig utav. Jag har fått mer kött på benen och står mer rakryggad än någonsin. Ingen och ingenting kan någonsin komma åt mig. Jag är så stolt över mig själv, när jag kan säga detta och verkligen mena det. För folk kan vara så elaka och dumma, att man inte alltid inser det förrän det är försent.

Jag har mycket att se fram emot. Jag har en dotter som utvecklas för varje dag. Hon lär sig nya saker hela tiden. Hon ger mig så himla mycket kärlek och glädje. Hennes leende lyfter upp hela min dag. När hon mosar in huvudet i mitt bara för att jag ska skratta när jag skällt på henne. När hon kramar om benet för att man inte ska gå iväg. När hon har världens bredaste leende på läpparna när man hämtar henne på dagis och skriker "maaaammmmaaaa!!" och bara springer mot en och man fångar upp henne i sin famn. När hennes söta huvud lutar mot axeln. När hon gör grimaser. När hon skrattar. När hon härmar allt man gör och gör det tusen gånger gulligare och bättre. När hon vill hjälpa till att diska och baka. När hon får kärlek och säger saker som "volim te" (älskar dig) och "bära dej mamma" (bär mig mamma). Jag skiner. Jag lyser. Jag vill explodera av lycka.

Jag kan aldrig önska mig något större i livet. Jag har allt jag någonsin önskat mig. Vänskap som är sann. En underbar dotter. Kärlek. Lycka. Glädje. Men framför allt RO.


Så hoppas att Ni får ett riktigt bra avslut på 2012 och att ni är med personer som ni älskar och som enbart ger er glädje, lycka och kärlek. Att 2013 börjar med leende, glädjetårar, kramar och att det blir en FANTASTISK start. Så GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: