tisdag 25 oktober 2011

Lätta hjärtat lite ..

Har haft lite jobbiga och dåliga dagar nu, så jag har inte orkat skriva mycket eller skriva alls. Det är mycket som har hänt och mycket skitsaker som gjort mig ledsen till slut. Har gråtit flera dagar i rad nu, på grund utav en massa blandade saker.

Jag är sån att jag orkar ta mycket skit och orkar inte bry mig om vad folk säger. Även att jag håller känslor inom mig och målar på ett leende och skrattar mycket utåt, men mycket döljer man. Men ikväll så sprack jag. Förstår inte hur folk har energin till att lägga ner tid på att hitta på saker. Speciellt om hur jag är som mamma.

Vill enbart säga DOCK, att varje gång jag hör något jag vet inte är sant eller loggar in här och läser patetiska kommentarer, så får jag FAKTISKT ett leende på läpparna. Att folk ens orkar, är så sjukt skrattretande.

Jag vet att jag i grund och botten är bra och jag står för vad jag sagt. Mer än så behöver jag inte!
För de fåtal människor jag verkligen kan lita på och vet vart jag har, min familj, Melina. Mer än så behöver jag inte i mitt liv för att ha det så underbart som jag har det.

Nu ska jag somna med ett leende, då det faktiskt finns folk där ute som förstår och kommer med fina ord. Godnatt alla ni fina och underbara!

7 kommentarer:

Naida sa...

Bra skrivet! Klart det är jobbigt när folk som inte har med ens liv att göra ska lägga sig i och kommentera ens vare steg man tar.
Bäst är ju att skita i dom för det är inget annat än avundsjuka och dumheter.

Alla nötter kan dra sig nånstans där solen inte skiner:)

Kämpa på! KRAM

indira sa...

jag har följt din blogg ett tag, blev skjälv mamma för 5 månader sen till en underbar flicka...jag skrev till dig en g¨ång om hur du lyckats gå ner så bra..själv har jag 2 kg kvar:) happy...men iaf...när jag läst din blogg har jag tänkt hon verkar vara en bra mamma....jag känner dig inte men jag tycker du verkar vara en völdigt bra mamma...att stanna hemma ist för o va me kompisar för o mysa med sin dotter...du skriver så fint om henne...när man läser här så ser man att du älskar henne mycket...o självklart ingen vet hur det är o vara mamma förens man själv blir en mamma...du SKIT I FOLK SOM SNACKAR SKIT FÖR DET ÄR OFTAST PERSONER SOM ÖR AVUNDSJUKA OCH SER NÅGOT BRA I DIG SOM DE SJÄLVA SAKNAR...VET DU OM DU SJÄLV KÄNNER ATT DU ÄR EN BRA MAMMA OM DU SJÖLV VET ATT DU BRYR DIG OM DIN DOTTER O GER HENNE KÄRLEK..TRO MIG DÅ ÄR DU EN BRA MAMMA.. VET DIN DOTTER ATT DU ALLTID ÄR DÄR FÖR HENNE, JA DÅ ÄR DU EN BRA MAMMA.
JAG VILLE SKRIVA DETTA TILL DIG FÖR JAG BLIR LITE LEDSEN NÄR JAG LÄSER ATT FOLK TRYCKER NER DIG SÅ...PO SKIT I DEM..FÖR DU VET JU BÄST SJÄLV OM DIN RELATION TILL DIN DOTTER..
HOPPAS DET INTE BLEV FÖR långt men ville ba skriva det.
folk är avundsjuka för kärleken som man får av sitt barn och ger till sitt barn är det vackraste som finns.
kram

nermanatahirovic sa...

Indira: Tack så jätte mycket för de fina orden! Och självklart, i grund och botten så vet jag om hur jag är som mamma och jag vet att jag är världens bästa för Melina. Skulle aldrig vara något annat än det.

Men ibland, så blir det bara FÖR mycket och man spricker till slut. För man förstår inte hur folk kan vara så elaka och patetiska.

Men åter igen, tack för de fina orden och med tanke på din kommentar, så kan jag nog garanterat säga att även du är en underbar mamma! :)

Kram!

Anonym sa...

De som pratar om hur man är som mamma har oftast inte barn själva.Man kan inte va en toppen mamma jämt.

nermanatahirovic sa...

Ja det är ju också sant! :)

indira sa...

klart att man inte kan vara en toppen mamma, men att ta sitt ansvar som mamma, ge sitt barn kärlek och bry sig om sitt barn, då är man en bra mamma. men alla vi kommer göra fel, men för det så kommer vi fortfarande älska och bry oss.

nermana: tack,jag gör mitt bästa och försöker:).
kram

nermanatahirovic sa...

Nej precis. Ingen människa är felfri :) det sa du bra!

Varsågod!
Kram! Ha det bra!