torsdag 15 mars 2012

Nothing to lose, but everything to gain

Shit, jag har knappt någon tid till att vara social känns det som. All min tid läggs åt Melina, träningen, de enstaka gångerna jag träffar tjejerna för att catch up, leta lägenhet och åter igen träningen. Jag känner mig sjukt osocial. Jag saknar Sanna som bara den. Jag vet att jag var en aning mer aktiv här, men har knappt någon tid.

Har dessutom slutat gå ut, är knappt på stan. Ingen mer fest förrän till sommaren har jag spikat, i mitt huvud och det är ett mål. Detta bryts enbart ifall jag får tag på en bra lägenhet innan sommaren, då blir det en inflyttningsfest såklart. Men i annat fall, så är allt fokus på träningen och min dotter. I princip.

De senaste dagarna har jag bara tränat och pysslat med Melina, simmat, solat och njutit utav detta härliga väder som börjar komma. Vårkänslorna är på TOPP och jag längtar efter brunbrända ben och att få se hur mycket kroppen utvecklas utav träningen till i sommar. På tal om träning så har jag lagt undan bilen de dagar det är fint väder, som det var idag. Så jag powerwalkade och hämtade Melina på dagiet i barnvagnen (ja, jag äger faktiskt en. Eller nej, två. För vi köpte en ny för två veckor sen ungefär. Just saying...)

Jag har dessutom kommit in i ett spån om tatueringar. Har två stycken jag vill göra och förhoppningsvis kommer jag hinna göra en utav de innan sommaren kommer. Vad det blir, får ni se då. Det är i alla fall något som betyder mycker för mig och verkligen reflekterar mig som person.

Jag har hunnit fylla 23 dessutom, fick liten åldersnoja (i knappt en timme, haha). Men efter att jag fick höra om och om igen att jag inte ser ut att vara ens över 20, så kändes det minst sagt bra!

Ja, vad har mer hänt?! Vi planerar en utlandsresa till varmare breddgrader, för att njuta och bara vara! Dessutom blir det Bosnien i juli månad med mamma, pappa och Melina. Hälsa på morbror, moster och mormor, bland annat. Har MYCKET att se fram emot. Så jag är helt extas.

Dessutom tror jag att jag har gått och börjat få känslor, kärat ner mig lite och även det får mig att må bra. Vare sig det är/blir besvarat, så är jag glad ändå! But you never know, pirrar i magen i alla fall.

Nej nu ska jag försöka att få mig lite sömn, klockan ringer 07 imorgon bitti. Godnatt kära ni!

4 kommentarer:

Katharyna sa...

Undrar bara om du inte tränar FÖR MYCKET och ÄTER FÖR LITE?! Du måste nog äta mer om kroppen ska må bra, eller.... Du är jättesnygg men risken är väl att du förbrukar mer kalorier än vad du får i dig. Banta behöver du verkligen INTE

nermanatahirovic sa...

Tack så jätte mycket och schysst att du bryr dig! Men jag har gått upp i vikt sedan jag började träna och äter för lite, gör jag verkligen inte. :)

Anonym sa...

hade du en tränings blogg man kunde följa vad heter den??

nermanatahirovic sa...

Jo det har jag :) http://healthynotskinny.blogg.se