torsdag 17 november 2011

Silly, dumb and funny

Ligger i sängen och lyssnar på en av mina favoritlåtar, som alltid får mig lika glad!

Så såg jag en sak för en stund sen, som fick mig att tänka mycket på något jag insåg för ett tag sen. Folk förändras faktiskt ALDRIG, mark my words.
Pratade med en person idag som satt och bokstavligen smutskastade en person och bara några timmar senare, så säger man till exakt den personen att man älskar den. I såna situationer har jag lust att öppna käften och kanske spara denna stackars människa, ja, flera år utav sitt liv? Vem vet?
Men det är ju inte mitt att lägga mig i. Eller?

Människor i dagens samhälle är verkligen onda. Det är en chock att det finns kvar folk som kan bete sig och vet vad känslor är och att ett hjärta inte alltid går att läka. Efter tillräckligt många tårar, sprickor och sömnlösa nätter, så förstör man till slut en person.
Å andra sidan kan jag faktiskt inte låta bli att skratta. Visst, jag har själv suttit i den där situationen. Jag har varit sjukt äckligt naiv och enbart lyssnat till mitt hjärta. Men har hjärtat och hjärnan delade åsikter, så lyssna på hjärnan. För annars kommer folk köra över dig, som ett dött, oskyldigt, litet djur på en motorväg. Folk bryr sig inte, de utnyttjar dig så länge de kan. När de inser att det inte funkar, så vänder de helt enkelt ryggen till. DET är vad JAG har lärt mig. Sen kanske folk vill lära sig utav sina egna misstag och det är aldrig fel det heller. För man växer som person, tro mig.

Jag är i alla fall glad att jag har styrkan inom mig och vet vart jag har mig själv. Jag kommer aldrig tappa hoppet om saker och ting eller sänka mig som person, bara för att en annan människa är elak mot mig och bokstavligen dum i huvudet och behandlar mig illa.

Älska dig själv så kommer även andra att älska dig och de som är sanna vänner och förtjänar att dela din vardag tillsammans med dig, kommer stanna kvar och du kommer inse vilka de faktiskt är.

10 kommentarer:

zerina sa...

WORD! bra skrivet!

Anonym sa...

Jag är ledsen men du ändrar ju dig inte heller. Såg dig ute förra veckan och du gjorde samma sak som på gymnasiet...du satt med huvudet tätt ihop med dina vänner och sneade på annat folk. Snackade skit och höll dig till ditt lilla gäng och bara så ned på folk. Det du skriver är sant men om du skriver att folk aldrig ändras, glöm inte att du också är folk.

nermanatahirovic sa...

Anonym: Hahaha, kan inget annat än att skratta. För det första, jag var inte ens med mina vänner? Kom dit med mina vänner, sen var jag med folk jag är bekant med.
För det andra, sneade verkligen inte på folk och pratade inte "skit" om någon. Var du i min mun och uttalade det jag sa?
Dessutom, jag får väl göra precis vad jag vill när jag är ute? Får man inte ens titta lite "konstigt" eller sitta med folk man känner, för då kommer folk tro något? HAHAHA, alltså läs igenom det du skrivit IGEN, så kommer du höra hur skrattretande det låter.

Eller vänta, sätt en GPS på mig så kan du följa mig 24/7 om det nu är så roande. :)

DU är ju ett exempel på att folk inte förändras. Man ska inte döma människor man inte känner eller utifrån vad de har för blickar och att de sitter ner med bekanta eller vänner. Haha, återigen. Tack för skrattet :)

Alma. sa...

Haha, håller med där riktigt skrattretande kommentar ;)))

nermanatahirovic sa...

Haha indeed :)

Zarah sa...

Det är ett urgammalt talesätt att "du har lättare att se en liten fläck på en annans näsa än en stor på din egen...."

Anonym sa...

Jag tycker verkligen du ska berätta för personen.
Varför inte hjälpa om du kan?

nermanatahirovic sa...

Zarah: den har jag aldrig hört förut, men den var bra!

Anonym: för att jag inte orkar lägga mig i. Känner inte ens människan och har tillräckligt mycket med bekymmer att ta hand om i övrigt.. Men allt kommer fram med tiden!

Anonym sa...

Jag tycker ändå att du borde berätta för Henne/honom om du kan.
Tänk dig själv hur mycket det skulle underlättat för dig, och jag lovar dig att personen inte skulle bli något mer än tacksam för din ärlighet.

nermanatahirovic sa...

Jag förstår precis vad du menar!
Jag tänker alltid utifrån mitt egna perspektiv.
Did and done.