torsdag 7 juli 2011

Mysigt

Har suttit och tittat på Simpsons med Melina och myst en massa. Glädjeskrikit och pratat båda två och skrattat en massa. Hon är så himla busig nu när hon går runt i sin gåstol och pillar på verkligen allt, haha. Kan inte få nog utav henne, men ibland får man säga till så hon inte lär sig att vara fööör busig. Då blir det jobbigt när hon kan springa och gå runt på alldeles egen hand utan gåstolen.

Jag väntar på att Alen ska komma hem så vi ska gå över till vår faster och farbror. Fika och dricka kaffe och bara umgås. Ska bli mysigt det också.

Imorgon tillbringar vi nog dagen och kvällen i Oscars sommarstuga om det är lika skönt väder som idag. För då kan man åka lite vattenskidor och sådär. Har ju velat lära mig så länge nu och hoppas att jag kan göra det imorgon.

13 kommentarer:

Timmy sa...

Blev väldigt orolig över min prinsessa..

http://www.familjeliv.se/Forum-3-100/m17556158.html

nermanatahirovic sa...

Alla barn tittar på tv ..det är ju inte så att hon sitter och stirrar in i tvn i mer än en minut kanske. För hon fokuserar sig på allt annat runt omkring direkt eftersom hon är så livlig, vilket du borde veta :)

nermanatahirovic sa...

Eller aa max en minut, 30 sekunder om ens det ..
Men så kul att du alltid ska försöka hitta saker för att få mig att framstå som dålig mamma. Jag utsätter inte min dotter för sånt som är farligt för henne :)

nermanatahirovic sa...

Inte från min sida :)

Timmy sa...

Hey! Menade inte att kritisera! Ledsen om du tog det så.. Menade inget illa" Hade precis läst om barn och tv-tittande och blev orolig. hade lite bråttom när jag skrev så jag uttryckte mig kanske lite klumpigt! Säkert vet du saker om barnuppfostran som inte jag vet, och tvärtom, och du och jag måste ju hjälpas åt att uppfostra vår lilla dotter..Vi vill ju bara hennes bästa.. Längtar otroligt mycket efter henne, så ge ett par riktigt stora pussar ifrån pappa!

Almina sa...

Har en dotter på 13 månader hon har tittat på tvn sen hon va 4 månader och dt är absolut ingen fara. ;) du är en bra mamma Nermana :) kram

Anonym sa...

Här kommer en kommentar framför allt till Almina! Du har en dotter på 13 månader som tittat på TV sedan hon var 4 månader och att det absolut inte är någon fara. HUR KAN DU VETA DET???!!! Skadorna visar sig oftast inte förrän långt senare, i 6 - 7 årsåldern. Det kan bli bestående hjärnskador, ADHD, dyslexi o s v o s v. Jag säger inte att det alltid blir så, men vågar ni verkligen ta risken? Bläddra hellre i en pekbok, lek titt-ut och en massa andra stimulerande aktiviteter som är lämpliga för en bebis! TV tittande kan ni spara tills barnen är i 2 - 3 årsåldern och då bara korta stunder! LÄS om barns utveckling på nätet eller i utmärkta böcker som finns att låna på biblioteket.
Och stimulera era barn med besök i gungparken, babysim,babysång och låt era bebisar träffa varandra! Det tycker de säkert är roligare än att titta på TV!
Blivande barnpsykolog önskar er båda lycka till med era små

Almina sa...

Men jag tkr ni överdrivet med skit hit och dit. Ungen går till tvn 2-3 minuter tittar och drar om man får adhd då allså herregud ni verkar tro dt värsta om era ungar jag tänker bara positivt dt är därför min unge är frisk! Ju mer rädd man är ju värre blir dt. men tack för du tog dig tid och skriva den långa kommentaren ;)

Anonym sa...

Hallå Almina, så fantastiskt att du vet mer än hjärnforskare om barns utveckling!!! De flesta hjärnforskare, bl a professor Martin Ingvar i Lund, är överensom att TV-tittande för små barn INTE är bra för hjärnan- det kan förorsaka sömnsvårigheter, koncentrationssvårigheter, inlärningsproblem m m. Det visar sig kanske inte förrän barnet är i skolåldern, så hur kan du redan nu veta vad som kan hända med din "unge"?! Men: sådan mamma sådant barn kanske,,,,

Almina sa...

Ja, jag är stolt att jag kan mer än hjärnforskare ;) precis sådan mamma sådan dotter. Alla väljer själva hur dom gör, jag har valt att inte uppfostra min unge enligt listor och vad hjärnforskare säger som kanske du gör.

Anonym sa...

Man förstår att du tittade väldigt mycket på TV när du var barn!
Pax et bonum!

nermanatahirovic sa...

Såhär är det, att jag la ut att Melina och jag suttit och tittat på Simpsons, innebär inte att vi satt där i en halvtimme och glodde TV. Det var mer utav en rolig grej att lägga upp det, för hon reagerar när det är just det på TV.
Sen att det är skadligt att titta på TV, det är det även för en vuxen människa, det är inte bra för någon individ vare sig det är ett barn eller en pensionär, att titta för mycket på TV.

Melina mår bra och jag skulle aldrig göra något för att utsätta henne för fara.

Därmed tycker jag även att folk lägger sig i alldeles för mycket i hur jag gör och inte gör. Jag vet att jag tar hand om mitt barn på rätt sätt, mer än det behöver jag inte säga. Sen kan ni lägga era åsikter någon annanstans om inte det passar att läsa det jag skriver.

Jag har tittat på TV sen jag föddes, det går ju inte att undvika att ett barn kanske sneglar åt TVn om den är igång. Ska man ha den avstängd 24/7 bara för att man har barn?

Lägg bara ner och sköt era egna liv och era egna barn.
Dessutom om Almina gör som hon gör, så är det upp till henne och ingen annan!
Jag tror att en mamma känner av vad som är bra och vad som är dåligt!

HAHAHAH sa...

HAHAHAH TIMMY IS A FKN JOKE :):):):):)