tisdag 13 september 2011

Jag saknar dig, ditt gamla jag

Ni vet den där känslan man får ibland, när det känns som att man sakta tappar greppet om en person? När allt känns så annorlunda, att man inte känner igen personen längre? Det gör ont, för att man inte förstår vad som är felet. Man söker efter svar, ger många frågor, men får knappt något tillbaka än att "det är ingenting". Det är då det gör ont som mest ..

När det känns som att man tas för givet, för att man alltid stannar kvar oavsett vad. När man fäller tårar och får höra "sluta gråt, jag orkar inte med det".

Just nu vet jag varken ut eller in. Det känns som att jag blir tagen för givet, för att jag alltid stannar kvar och förlåter.

I längden orkar man inte ligga i sängen om kvällarna, fälla tårar och hoppas att allt ska bli bra, om inte bättre. Man orkar inte hoppas på att personen i sig ska höra av sig, för att den vet att man ligger hemma och är sårad. Hur ska man veta vart gränsen går? Finns det ens någon gräns?

Jag känner mig så osäker och rädd..

6 kommentarer:

A sa...

Nadam se da ce se to resiti ipak ako te neznam kao osobu imam osjecaj da si dobra cura i dajes sve od sebe dok te drugii iskoristavajuu dok mogu. Budi jaka i strpi se :) Ps. Imas medenuu curu

nermanatahirovic sa...

Ne mislim da ce se rijesiti, ali ipak ti hvala!
Hvala ti na lijepim rijecima! :)
PUNO ti hvala, jeste stvarno je medena :)

a.m sa...

var i EXAKT samma situation för inte alls så länge sedan...när man känner sig dum och jobbig för att man bryr sig. När man skapar "drama" för att man gråter.Allt man gör e fel!Men man vill inte ge upp! Men egentligen blir man bara utnyttjad och hjärntvättad.Det insåg jag! Varför ska jag gråta för någon som tycker jag är JOBBIG när jag gråter!Så sjukt att man egentligen bara kan säga så. Då man mest behöver kramar fick man inte det, utan skit.Bara ren skit! Al to je tako,kad neko zna da te ima,ne cijeni te! Så jag har byggt upp mitt självförtroende!Jag älskar mig själv! Det är där man börjar.Man mår så mycket bättre,och andra uppskattar en också!Älskar låten Hari mata hari-azra..den hjälpte! "ti znas moja azra,da je ljubav uvjek kazna,onom ko vise zavoli"..i .."bolje bolan kraj,nego bol bez kraja".Kram, ta hand om dig !

nermanatahirovic sa...

Det var precis så det var, till slut kändes det som att det kvittade vad man sa, för ALLT var fel..
Tack för de värmande orden, det är skönt att höra från andra också, att man inte är ensam direkt. Vilket man vet att man inte är, men ja du förstår nog. :)

Ska lyssna på låten sen, han har många bra. Gillar honom!

Tack ska du ha, detsamma! Kram

Aa sa...

Pa cekaj malo, pratim ti blogg i nonstop fino pises, man blev glad när man kom in här för du verkade så lycklig.Kad sam ovo sad procitala onda odjednom nista mi nije jasno.. :/ al istina to sto a.m kaze (sad neznam sta je sve bilo il o cemu je slucaj) al taj sto najvise voli taj i najvise pati.Stvarno nadam se da ce biti sve uredu. Nedaj uglavnom nikome da te maltretira. Taj nije te vrijedan!.


Melina- Super fino ime o meeegasöt :D

nermanatahirovic sa...

Ma glad sam ja ipak, men det tar emot för jag kan inte fejka det som om allt är bra när det inte är det. Det kommer vända förr eller senare. Allt händer av en anledning antar jag. Min pojkvän har gjort slut med mig.. Det är vad det handlar om.

Hvala ti! Jag gör mitt bästa.
Åh taack! Ja hon är en solstråle! :)
Kram