fredag 3 februari 2012

Efterlängtat

Nu har jag gjort iordning mig, ska snart åka och hämta mamma på jobbet och sedan plocka upp Matilda. Vi två ska gå en sväng på stan och ta en efterlängtad fika och catch up! Har inte träffat henne på över en månad nu och det KÄNNS. Ska bli riktigt roligt.

Efter fikan ska jag åka raka vägen till gymmet och köra ett pass med kondition i 45 min, intervaller. Sedan blir det nog att köra lite ben. Har inte gjort det ordentligt på ett tag nu. Igår blev det kondition i 40 min, intervaller sedan styrka i armar och mage. Det går bra nu med gymmet, motivationen är högre än någonsin (om det nu är möjligt, haha).

Ikväll blir det nog att bara ta det lugnt. Kanske umgås med tjejerna, ifall jag orkar. Annars ska jag lägga mig tidigt och vila. Sånt som märks! Är inte ens sugen på att gå ut, inte i Motala i alla fall och imorgon blir det kanske utgång i Linköping, så jag är hellre en soffpotatios ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej, skulle du vilja lägga upp bild på din mage o så intressant o se hur bra man kan träna mage efter graviditet...
jag fick min dotter för 8 månader sen...har ej tränat,,,svårt att hitta motivationen...men har lite mage kvar efter graviditet som jag inte vet hur jag ska få bort...jag e inte tjock det är bara det att magen inte är så platt som förr:(

kul att ngn e motiverad heheh

nermanatahirovic sa...

Hej! Helst inte, men kanske gör det i framtiden :)

MEN, kan ge tips! Jag har tidigare kört enbart styrka och lagt mycket fokus på magen. Tränat på maskiner och kört situps på dessa, men alltid även avslutat varje pass med att köra plankan. Hoppar över det någon gång, då även magen är bra att vila, precis som alla andra muskelgrupper!

Det gäller att ge det tid, jag är inte heller nöjd med min mage som den är just nu. Inte helt! Har lite fett kvar på nedersta delen och det är det svåraste att få bort. Har därför börjat powerwalka (köra i intervaller på löpbandet) för att få den biten att försvinna. Men tränar fortfarande magen med alla andra övningar!
Resultatet kommer inte på en gång, det gäller att ge det tid.. :)