onsdag 15 februari 2012

Första dagen på dagis

Idag var Melinas första dag, var ett tag sen jag gick upp så tidigt. Gick upp före Melina så jag kunde äta och göra iordning mig, så jag slapp stressa med henne sen. Timmy och jag var med Melina under hela tiden, då det är inskolning. Två timmar blev det idag och det gick fort, Melina ligger och sover just nu och är helt trött. Så söt!

Var riktigt roligt att komma dit, träffa massa andra söta och små barn och föräldrar. Jag ska fylla i lite papper nu som vi fick och vänta på att Melina ska vakna. Efter det blir det att dra ut och åka lite pulka. Mys!

1 kommentar:

D' sa...

Håller med för fullt. Man ska tillbringa dagen med nära och kära, kan vara ett syskon, föräldrarna, vänner som står en nära. Behöver inte just vara pojkvän/flickvän. Precis som du sa det. Man är så mycket med sin pojkvän/flickvän, så man gott skulle kunna ta den daqen och bara vara med familj och vänner som man kanske sällan träffar. Dagen var helt okej. Gör inget stort av det hela. Han kom hem sent på kvällen, så det blev tända ljus middag, inte mer än vanligt. Förutom efterrätten. Men mysigt var det ändå.


Tack sötnos för dina fina kommentarer. Ibland blir man förvånad över hur stark man är? Ibland tänker man, gick jag verkligen genom allt det? Hur klarade jag av det. Många saker, lever man vidare med. De finns inte med en, men samtidigt när man tänker tillbaka, så skär den känslan inom en. Bara för man 'kommit över det' behöver det inte betyda att man inte minns eller känner av det.

Jag förstår att du haft en del att kämpa mot. Minns många av våra samtal. Man ska inte ångra något. Det är sånna saker man lär sig av och blir stark, som man fått för sig att man 'ångrar' ..


Nää men, har tjejen blivit så stor. Dags för dagis. Sötnosen. Hon kommer ha roligt, leka och busa. Sen kommer ni ha tid för mycket mys där hemma. Lycka till !