fredag 6 januari 2012

Someone like you

Funderar ofta på det förflutna och vad framtiden har att erbjuda ..
Jag har inte haft "tur" vad gäller kärleken. Men vad är tur egentligen? Ska man leta efter kärleken eller ska man låta den finna en själv?
Tänker ofta på vad som gick snett, men det finns väl en anledning till varför saker och ting tar slut. Det är antagligen helt enkelt inte meningen. Då menar jag på alla förhållanden man haft.

Det bästa med det hela är, trots att det är sjukt jobbigt, att man får gråta ut och släppa ut alla sina känslor. Så som gråt, ilska och vrede och även att man får med sig något i bagaget. Det har i alla fall jag fått.
Jag är mer försiktig vad gäller kärleken, jag tar inte saker så lätt och "faller" inte för simpla ord. Som en vän skrev för ett tag sen, "jag tror inte på dina ord, utan dina handlingar". Det är så jävla sant!

Jag har blivit starkare, mer självsäker och har faktiskt byggt upp mitt självförtroende enormt mycket. Det var inte alls längesen som jag låg på botten och tyckte nästan aldrig att jag var ens söt. Det är något som har vänt på sistone. Visst, jag går inte runt med huvudet högt och svävar bland molnen och tror att jag är Miss Universum. Men istället för att neka komplimanger, som jag gjorde förr, så tar jag åt mig och tackar.

Visst, det finns nätter då jag kan gråta och må dåligt. Dock väldigt sällan nu för tiden. Men vem har inte det? Speciellt ifall man har gått igenom mycket i livet. Ibland känns det så orättvist att man inte har funnit en person som vill dela på kärleken lika mycket som man själv vill. Någon som skulle göra allt för mig, precis som jag skulle för den personen. För när jag tycker om någon, så gör jag det helhjärtat. Det finns inga tvivel eller tvekan. Hur svårt kan det vara egentligen?
Förr så letade jag efter kärleken, men det gör jag inte längre. Jag tar allt som det kommer, det är mitt nya motto. Jag har inte bara mig själv att tänka på just nu, utan även en dotter. Sanningen är ju den att vem jag än träffar, så påverkar det inte bara mig, utan henne också.

Alla har vi våra svaga punkter, men mina är väldigt få i dagsläget. Det är jag sjukt glad över!
Det enda jag kan säga med allt detta är att, det är skönt att skriva av sig ibland. Men även att man ska vara stark och hålla huvudet högt. Även när det känns som värst, så blir det alltid bättre. Man ska vara sig själv och köra sitt egna race och skita fullständigt i vad andra säger, för det är enbart dig själv du kan lita på till hundra och enbart du själv som vet allt om just dig.

Godnatt!

3 kommentarer:

A sa...

Upravu si nema sta.

Aldijana. sa...

' Du är otrolig ! Helt fantastisk. älskar att läsa din blogg, just för att det kommer från ditt hjärta! Du skriver riktigt bra! Puss!

Alexandra sa...

Fin bild! :)