tisdag 3 maj 2011

If this is what we got, then what we got is gold

Har varit lite frånvarande den senaste tiden, mycket har hänt i mitt liv och i min hjärna, min kropp. Ja näst intill allt.

För det första har jag haft en massa tankar om att jag verkligen har blivit mamma, mitt liv har förändrats med 360 grader. Jag kan inte göra saker som jag kunde innan, men jag älskar min dotter över allt annat och skulle inte byta ut det liv jag lever nu mot något annat. Det enda som är synd är att det känns som att folk har tagit avstånd, just för att jag inte kan göra saker som förut. Att jag är mer trött, för det tar på krafterna att vara mamma. Att jag kanske inte alltid kan följa med överallt. För även om jag alltid har mamma och pappa som barnvakter, så är det svårt för mig att lämna Melina. Men i samband med detta, så har jag även insett att de "fåtal" personer som fortfarande finns kvar i mitt liv och stöttar mig och hör av sig, de personerna är mer värda än att ha dubbelt så många vänner i sitt liv. För det är kvaliteten som räknas och mina vänner, de har kvalitet!

För det andra, så har mina nära och kära varit på mig en hel del angående min vikt. Jag har gått ner mycket säger de och är oroliga. Vissa mer än andra. Det är påfrestande och det tar på krafterna att höra det vareviga dag. MEN, jag har själv också märkt att jag är ofta yr, inte har så mycket kraft i kroppen ibland och det svartnar för ögonen. Jag måste redan dricka tabletter för mitt järn, så imorgon ska jag till läkaren och ta blodprover för att se vad de säger. Gör det egentligen mest för att Oscar är den som är mest orolig.

För det tredje, på tal om Oscar. Så har det varit lite kämpigt på senaste tiden. Men vi har gått igenom så himla mycket tillsammans, vi har varit så starka och med allt som varit så har vi båda insett vad som verkligen gäller. Jag är glad att jag äntligen älskar så mycket, så mycket att jag själv inte ens förstår hur pass mycket det faktiskt är. Jag längtar efter lördag, när han kommer hem. Dagarna tills dess känns som år, men den dagen är efterlängtad.

På tal om annat, så vill jag ha mina glasögon nu! Min syn känns bara värre och värre .. Imorgon har jag även lovat mamma att laga mat och då ska jag göra fajitasen som Oscar gjorde sist. De blev sjukt goda!
Sen har jag bokat in att träffa Matilda nästa vecka och i helgen kommer Sanna hit, så får se om vi hinner ses!


Nu ska jag alleles strax lägga mig, det blev en hel del rader här. Men skönt att skriva av sig och därav även en del av förklaringen till min frånvaro. Godnatt kära ni!

Inga kommentarer: